Cégünkben csuda jól hangozhat, hogy minél több a szem, annál több mindent látunk. Lószart!
Miért is? Mert csak akkor igaz, ha a szervezet előtte fel lett készítve a visszajelzésre. És ez nemcsak azt jelenti, hogy visszajelzést kérünk a munkatársaktól, hanem azt is, hogy be is fogadjuk ezeket a visszajelzéseket.
Ködös, általános visszajelzéseket fognak adni a munkatársak, mert nem tudják mi lesz a vezetőjük reakciója a visszajelzések hatására.
Ugyanis a cégkultúra nem készült fel rá.
Mit lehet tenni?
A cég alapértékei közé be kell emelni az őszinte kétirányú kommunikációt. Nemcsak formálisan amit jól kiteszünk bekeretezve a falra, és büszkélkedünk vele honlapunkon, hanem hittel és ami a legfontosabb: példamutatással.
A vezetőnek kell kezdeni, a csapatnak látnia kell, hogy visszajelzéseit konstruktívan kezelik, azokat a vezetőjük fontosnak tartja és így is bánik vele. A munkatársaknak eszükbe sem juthat, hogy nem jelezhetnek valamit mert abból nekik bajuk lehet… és persze sorolhatnám mit nem érezhetnek.
Viszont amit igen: Megbecsülést, akciótervet egy adott észrevétel megoldására, elismerést, felszabadultságot.